Известие

Collapse
No announcement yet.

Допълнителна тръба в кутията на възд. филтър?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Допълнителна тръба в кутията на възд. филтър?

    Колеги, съжалявам, че пускам тема за тая глупост, ама неможах да намеря инфо с търсачката.
    Значи в кутията на въздушния филтър има една допълнителна тръба, която отгоре е с нормален диаметър, като входа в кутията, а надолу се свива до приблизително половин път. Конусувидна е тръбата. Предполагам всички бензинови я имат. Та, каква е идеята на тая тръба, и какво ще стане ако я разкарам.
    Така като гледам, освен да намаля дебита на въздуха, друго обяснение не ми хрумва.

    Може би някой по-запознат може да сподели идеята на въпросната тръба?
    Lancia Delta 1.6 i.e - ex
    Alfa Romeo 156 2.0 TS

    рейтинг фотографов

  • #2
    Това, което те интересува е т.нар ефект на Вентури... Тоест това са го сложили "тъпите" 'талянци, за да има по-висока скорост в точка 3 от чертежа, сравнено с точка 1...Тоест по-този начин се ускорява потока на въздуха отиващ към дросела (респективно в мотора)... С две думи не барай

    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #3
      Благодаря за инфото. Махнах го за проба, сложих го после.
      Никаква разлика не намирам... ама щом има, явно има

      Оставих го да се седи... просот ми беше интересно, кво толкоз прави.
      Lancia Delta 1.6 i.e - ex
      Alfa Romeo 156 2.0 TS

      рейтинг фотографов

      Comment


      • #4
        Ако си познаваш колата ще усетиш , че в диапазона между 1600/1800 и 3000 об. с тръбата въртящия момент е по-голям. Ти си очаквал нещо във високите да се случи и за това не си разбрал.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Много научно изглежда обеснено но е тотално грешно Тази конкретна тръба няма нищо общо с ефекта Вентури Скороста на потока е по висока само в тясната част.
          Според мен тази фуния е за резонансно пълнене обаче е пълен мит че помага в някакъв диапазон
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #6
            При 147 изглежда така...

            Отбелязаната с червена стрелка тръба в единия си край е по-тясна, а в другия е широка, с форма която ми прилича на "тромпет".
            Attached Files
            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

            FIAT Coupe 16VT
            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

            Comment


            • #7
              Според мен тази тръба е там защото засмукания въздух първо преминава през заглушителя преди филтъра после през филтъра а това са си 2 рестриктора и чрез нея на качат малко скоростта на влизащия въздух но пък тя скоростта се убива пак от следващите 2-ва 90-градусови завоя , друга функция която има е да прави ускорението плавно в целия диапазон
              AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
              http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
              Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
              BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
                Според мен тази тръба е там защото засмукания въздух първо преминава през заглушителя преди филтъра после през филтъра а това са си 2 рестриктора и чрез нея на качат малко скоростта на влизащия въздух но пък тя скоростта се убива пак от следващите 2-ва 90-градусови завоя , друга функция която има е да прави ускорението плавно в целия диапазон
                А според мен цялата работа е за да се постигне ниско шумово ниво в кутията на въздушния филтър Всички знаем какво става със звука като се премахнат рестрикторите Не съм чувал за постигане на каквито и да е скорости на потока на по голямо разстояние от 30см от дросела на колата, от дросела нататък вече нещата са други Да не говорим че при сериозните мотори, да речем ГТА при Алфа има и резонаторна кутия със сериозен обем след филтърната кутия и множеството и рестрикции и тя е на 45см от дросела. Освен това да не забравяме и един от първите модове в алфите, така наречения "V6 mod" при който се маха тромпетовидна конусна тръба с резонатор на входа на филтърната кутия на атмосверните алфи и се слага обикновенна права тръба със къс тромпет от V6 Не помня на коя кола пртавих тестове на диното и оставих колата без филтър и кутия само маркуча след това, колата не показа разлика никъде
                Last edited by Bobo; d.m.y г., 00:40.
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                  Не помня на коя кола пртавих тестове на диното и оставих колата без филтър и кутия само маркуча след това, колата не показа разлика никъде
                  Моята
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    не отричам че ролята на този конус е митична
                    AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
                    http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
                    Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
                    BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

                    Comment


                    • #11
                      На кое викате "рестриктори" при стандартни пътища на въздуха, тип "моите" (default-ските)?
                      Last edited by i.ganchev.ganchev; d.m.y г., 02:22.
                      Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                      Alfa Romeo 156 2.0 TS

                      рейтинг фотографов

                      Comment


                      • #12
                        Не знам какво сте тествали но при 156 разлика наистина има! Като махнеш резонатора преди кутията на филтъра както и тромпета в кутията и в ниските като я смачкаш започва да бучи и да тъпче и само със слагането на тромпета нещата си идват на мястото. На 147 нещата са съвсем различни. Там и колектора в тези обороти е на къс път и тръбите и кутията му нямат общо с на 156.

                        Направи си тест с 156 и ще видиш, че е така. Аз щом го усещам не ми трябва дино. Вярвам, че и ти ще го усетиш
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от t-1000 Покажи съобщение
                          не отричам че ролята на този конус е митична
                          Не е митична. Газът като излезе от нея се разширява и по този начин обточва целия цилиндър (филтъра). Не случайно тромпетът почти опира в дъното
                          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                          156 1.8TS 16V (01.2001)
                          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                          0879369082

                          Comment


                          • #14
                            Леко не по темата: ако някой има излишен такъв конус за колата от подписа, да метне един насам, че си търся. Купих кутията за филтъра от колега тук, но конуса така и не можа да го намери.
                            156 2.0TS 155hp; Suzuki GSX-R600

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                              Не знам какво сте тествали но при 156 разлика наистина има! Като махнеш резонатора преди кутията на филтъра както и тромпета в кутията и в ниските като я смачкаш започва да бучи и да тъпче и само със слагането на тромпета нещата си идват на мястото. На 147 нещата са съвсем различни. Там и колектора в тези обороти е на къс път и тръбите и кутията му нямат общо с на 156.

                              Направи си тест с 156 и ще видиш, че е така. Аз щом го усещам не ми трябва дино. Вярвам, че и ти ще го усетиш
                              Къде е този резонатор? Да не е в дясно от кутията на филтъра?
                              Аз пробвах само без "тромпета". Е наистина се опитвах да намеря разлика, не успявам.

                              Добре де, то по тази логика, със конусен спортен филтър, отведен да взима студен въздух, колата би трябвало да се държи по-зле, защото въпросните резонатори и тромпети няма да ги има
                              Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                              Alfa Romeo 156 2.0 TS

                              рейтинг фотографов

                              Comment

                              Working...
                              X